Titel | Balance Design Planning |
Ämne | pedagogik, andragogik, teknik |
Syfte och mål | The BDP tool is a research-based, innovative, constructive-alignment oriented and modular solution based on learning outcomes (LOs) and learner workload as foundations of learner-centered learning approach. It is based on: Need Made to respond to the institutional need for a tool that enables learning design based on course and study LOs Research Designed according to the recent findings described in relevant literature and theoretical frameworks related to LD and LA Experience Created on the existing LD concepts and tools, particularly the ABC LD from University College London and the Open University LD |
Format | Öppen webbplats, HTLM-editor |
Webblänk | BDP (learning-design.eu) |
Titel | ELISA - standardisering, ackreditering och immaterialrätt |
Ämne | juridik, teknik |
Syfte och mål | Utbildning och digital kurs som handlar om standardisering, ackreditering och bedömning av överensstämmelse samt immaterialrätt. Utbildningspaketet är avsett för användning i undervisning på eftergymnasial nivå, antingen vid grundutbildning eller forskarutbildning hos högskolor och universitet, genom kortare kurser eller på andra sätt inriktat på redan yrkesverksamma personer t ex blivande entreprenörer eller ingenjörer. |
Format | E-kurs i lärplattformen Moodle |
Webblänk | https://elisa.web-academy.se/ |
Titel | Legala handboken |
Ämne | juridik, teknik, etik, pedagogik |
Syfte och mål | Innehåll och e-kurs som aktuell och lättanvänd webbtjänst för lärare, studenter, bibliotekarier och övrig personal vid svenska lärosäten - som ger svar på sina frågor om upphovsrätt, offentlighet, integritet och säkerhet på nätet. Genom att erbjuda korrekt information, goda exempel, tips och idéer anpassade till målgruppen, hoppas projektet/webbplatsen kunna främja högskolans internetanvändning och undervisning. |
Format | Öppen webbplats, HTML-sidor |
Webblänk | Legala handboken - En digital guide i internetdjungeln för lärare och studenter |